Protejarea datelor cu caracter personal este foarte importantă pentru noi și depunem toate eforturile astfel încât dumneavoastră să fiți protejat și tot timpul informat și în control cu privire la datele pe care ni le transmiteți și pe care noi le procesăm în cadrul interacțiunilor noastre și în relațiile contractuale.
Începând din data de 25 mai 2018 intră în vigoare Regulamentul UE 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestora. Noua legislaţie urmăreşte să sporească nivelul de protecţie a datelor personale şi să asigure un cadru transparent prin care cu toţii putem avea un mai bun control asupra datelor personale.
În acest sens, vă transmitem mai jos detalii despre cum Patria Bank gestionează datele dumneavoastră cu caracter personal şi, totodată, tipurile de informaţii pe care le deţinem, în ce scopuri, cum le colectăm, păstrăm, utilizăm şi dezvăluim.
Patria Bank S.A. (denumită în cele ce urmează “Banca”) cu sediul social în str. Brezoianu Ion, Actor, Nr. 31, Etajele 1,2 şi Mansardă, Bucureşti, sector 1, România, cod postal 010131, sediul real: Şoseaua Pipera, Nr. 42, clădirea Globalworth Plaza, Et. 7, 8 si 10, Bucureşti, sector 2, România, cod poştal 020112,Tel: 0800 410 310, Fax: +40 372 007 723, număr de ordine în Registrul Comerţului: J40/9252/2016, Cod de Înregistrare Fiscală: 11447021, Nr. RB: PJR-32-045, Capital social (subscris şi vărsat) 227.121.731,30 lei, participantă la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare (FGDB), e-mail: info@patriabank.ro; www.patriabank.ro înregistrată în registrul ANSPDCP de evidenţă a prelucrărilor de date cu caracter personal sub nr.753, colectează şi procesează datele personale, în conformitate cu prevederile legale în materie de prelucrare a datelor cu caracter personal şi liberă circulaţie a acestor date.
Înainte de a furniza date personale către Bancă, vă rugăm să citiţi mai jos şi să inţelegeti modul în care datele dumneavoastră personale sunt utilizate şi scopul în care acestea sunt folosite. Daca informaţiile prezentate mai jos cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale vă sunt neclare sau doriţi informaţii suplimentare vă rugăm să contactaţi Ofiţerul responsabil cu Protecţia Datelor Personale la urmatoarea adresă de contact: datepersonale@patriabank.ro sau telefon 0800.410.310.
În măsura în care ne-aţi transmis informaţii personale folosind unul din formularele de contact sau de solicitare produse din acest site, https://www.patriabank.ro, puteţi să vă retrageţi consimţământul prin intermediul acestui formular.
Protejarea datelor cu caracter personal este foarte importantă pentru noi și depunem toate eforturile astfel încât dumneavoastră să fiți protejat și tot timpul informat și în control cu privire la datele pe care ni le transmiteți și pe care noi le procesăm în cadrul interacțiunilor noastre și în relațiile contractuale.
Transparență este, de asemenea, foarte importantă pentru noi și în activitatea noastră asigurăm protecția drepturilor și libertăților fundamentale, respectând legea și având o conduită profesionistă, responsabilă și apropiată de client. În acest sens, privind protejarea datelor cu caracter personal și pentru o informare corectă și completă a tuturor clienților și potențialilor clienți, am transpus în acest document politică noastră în privința gestionării datelor dumneavoastră cu caracter personal și totodată tipurile de informații pe care le deținem, în ce scopuri și cum le colectăm, păstrăm, utilizăm și dezvăluim.
Folosim datele dumneavoastră personale pentru a vă livra serviciile sau produsele pe care ni le-ați solicitat (sau un terț desemnat de dumneavoastră care le-a solicitat în numele dumneavoastră). Furnizarea datelor personale în acest scop nu este obligatorie, dar refuzul de a le transmite conduce la imposibilitatea de a va furniza serviciile noastre, prelucrarea acestor date personale putând fi efectuată fără a fi necesar consimțământul dumneavoastră pentru prelucrare.
Ne supunem obligațiilor noastre legale, provenite din reglementări naționale și comunitare (de exemplu reglementări privind: cunoașterea clientelei și prevenirea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism, prevenirea fraudelor, distribuirea de servicii de investiții financiare, certificări și taxe fiscale, etc), precum și din reglementările și instrucțiunile legale emise de către autoritățile de supraveghere și control (de exemplu Banca Națională a României, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Ministerul Finanțelor, Servicii de Investigare a Fraudelor etc). Furnizarea datelor personale în aceste scopuri este obligatorie și nu este solicitat acordul de prelucrare date în scopul acestor prelucrări.
Desfășurăm activități funcționale de promovare și vânzare a produselor noastre sau ale companiilor din Grupul Patria sau ale unor parteneri terți, precum și activități accesorii acestora - furnizarea datelor personale în acest scop este facultativă, iar pentru prelucrarea acestor date, avem nevoie de consimțământul dumneavoastră.
Grupul Patria înseamnă: Patria Bank SA, Patria Credit IFN SA, Patria Investments SA – Subsidiary, SAI Patria Asset Management SA (împreună cu fondurile de investiții administrate: FDI Patria Stock, FDI Patria Global, FDI Patria Obligațiuni), SC Imobiliar Invest SRL, SSIF Patria Invest SA.
Colectăm date de la dumneavoastră în procesul de achiziție a unui produs sau serviciu, atunci când suntenti client și efectuați operațiuni, când alegeți să economisiţi cu Patria Bank sau când intrați în orice fel de colaborare contractuală cu noi.
Am detaliat mai jos toate situațiile în care colectăm date, astfel:
Pentru a putea beneficia de produsele și serviciile noastre, mai întâi trebuie să deveniți client al Patria Bank SA. Pentru că dumneavoastră să deveniți legal clientul Băncii sau să reprezentați legal un client al băncii, Banca este obligată să colecteze și să prelucreze date personale despre dumneavoastră după cum urmează: datele cuprinse în actul de identitate, inclusiv o copie a acestuia; pseudonimul dumneavoastră; dată și locul nașterii; domiciliul și, dacă este cazul, reședința; numărul de telefon, fax, adresa de poștă electronică; cetățenia; ocupația și, după caz, numele angajatorului ori natură activității proprii; funcția publică importantă deținută, dacă este cazul; datele de identificare ale beneficiarului real al fondurilor dumneavoastră; sursă fondurilor/veniturilor dumneavoastră; calitatea de persoană afiliată Băncii, date cu privire la rezidență fiscală. Dacă nu doriți să ne furnizați aceste date, nu puteți să deveniți clientul Băncii și astfel nu poate fi inițiată o relație de afaceri cu dumneavoastră.
IMPORTANT!
În cursul derulării relației de afaceri cu Banca, în scopul respectării reglementărilor legale în vigoare și/sau a interesului legitim al Băncii de a se proteja în cazul unor neînțelegeri apărute în cadrul relației de afaceri, Banca: captează automat imagini care pot să conțină acțiunile întreprinse de către dumneavoastră în incinta sucursalelor Băncii, precum și în proximitatea imediată acestora, inclusiv zona aferentă ATM-urilor bancare (imaginile astfel captate de către Banca nu sunt prelucrate pentru alcătuirea de profile individuale și vor fi prelucrate doar în scopul pentru care au fost procesate) și poate înregistra automat convorbirile telefonice pe care dumneavoastră le aveți cu noi, cu informarea dumneavoastră prealabilă.
În cursul derulării contractului, în interes legitim și pentru a proteja interesele dumneavoastră cu privire la protecția împotriva accesului neautorizat la resursele dumneavoastră financiare este posibil că accesul la informațiile cu privire la datele dumneavoastră personale să fie restricționat prin blocarea utilizării cardului, a contului curent și a serviciilor aferente (inclusiv cele de tip Internet Banking). Banca va face toate demersurile necesare pentru contactarea, informarea prealabilă și obținerea consimțământului dumneavoastră în astfel de cazuri.
Folosim datele dumneavoastră pentru creare de profile și decizii automate
În conformitate cu prevederile legislației în materie de cunoaștere a clientelei și de prevenire și combatere a spălării banilor și a finanțării actelor de terorism, precum și de punere în aplicare a sancțiunilor internaționale, Banca este obligată să vă clasifice din punct de vedere al potențialului risc de spălare de bani. Avem obligația să efectuăm clasificarea dumneavoastră pe baza de risc, în funcție de criterii stabilite prin legislația comunitară și națională. Prelucrarea gradului de risc pe baza acestor criterii se realizează printr-un proces automat care are că scop eficientizarea procesului de calcul. Prelucrarea manuală pe baza acestor criterii are același rezultat că și prelucrarea automată și aceleași efecte asupra clasificării dumneavoastră din punct de vedere al potențialului risc de spălare de bani.
În cadrul procesului de evaluare a condițiilor de acordare a produsului de creditare solicitat de către dumneavoastră, pentru a respecta prevederile legale de clasificarea clientelei-țintă pe categorii de risc de nerambursare, fundamentat pe profilul general de risc al Băncii, precum și pentru a respecta prevederile legale privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice, clientul este clasificat pe criterii de risc de nerambursare în funcție de variabile socio-demografice, profesionale sau calitative care au la baza informațiile furnizate de dumneavoastră în cererea de credit. Prelucrarea gradului de risc de nerambursare se face pe baza criteriilor și punctajelor stabilite procedural și se realizează printr-un proces automat care are că scop eficientizarea procesului de calcul. Prelucrarea manuală a gradului de risc de nerambursare pe baza acestor variabile are același rezultat că și prelucrarea automată și aceleași efecte asupra încadrării clientului într-un grad de risc de nerambursare.
Decizia de acordare a unui produs de creditare se poate realiza și automat, în sensul procesării matematice a informațiilor obținute din încadrarea în clasa de risc de nerambursare și din interogarile efectuate la Biroul de credit, Centrală Riscului de Credit și Agenția Națională de Administrare Fiscală. Calculul automat al deciziei de creditare se face pe baza criteriilor și punctajelor stabilite procedural și are că scop eficientizarea procesului de calcul. Prelucrarea manuală a informațiilor de mai sus are același rezultat asupra deciziei de creditare pe care îl are și prelucrarea automată.
Cum vor fi comunicate datele personale către dumneavoastră
În timpul derulării relațiilor de afaceri, pentru a respectă reglementările legale și contractuale, în funcție de canalul de comunicare disponibil, ales de către dumneavoastră (suport hârtie la ghișeul băncii, prin serviciul Internet Banking/ serviciul Internet Banking Asistat, email) veți primi din partea Băncii informații care conțîn date personale, precum extrasul de cont curent.
Va rugăm să luați în considerare că alegerea de către dumneavoastră a utilizării email-ului pentru primirea extrasului de cont poate să nu asigure un grad satisfăcător de protecție a confidențialității datelor dumneavoastră personale din motive independente de voință Băncii.
Dacă veți consideră că utilizarea email-ului pentru transmiterea datelor dumneavoastră personale nu este satisfăcătoare din punct de vedere al păstrării confidențialității, va rugăm să alegeți un alt canal de comunicare a datelor personale către dumneavoastră.
Comunicarea informațiilor cu privire la produsele și serviciile Băncii
În urmă obținerii consimțământului dumneavoastră liber exprimat, Banca poate utiliza datele dumneavoastră de contact (adresa de corespondență, telefon și email) în scopul informării dumneavoastră cu privire la produsele și serviciile sale sau a companiilor din Grupul Patria, menționate mai sus. Aveți dreptul de a va retrage acest consimțământ în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrărilor efectuate pe baza consimțământului dumneavoastră acordat înainte de retragerea acestuia.
Utilizarea datelor dumneavoastră de către Banca în scopul îmbunătățirii produselor și servicilor pe care vi le oferă.
Independent de scopul legal/contractual pentru care au fost colectate, în interes legitim, Banca poate folosi datele furnizate de către dumneavoastră în scop statistic pentru dezvoltarea de produse și servicii noi. Prelucrarea datelor dumneavoastră personale în interes legitim pentru dezvoltarea afacerii Băncii nu pot și nu vor aduce atingere drepturilor și libertăților dumneavoastră fundamentale.
Banca va păstra confidențialitatea datelor personale colectate despre care v-a informat mai sus și nu le va dezvălui sau transmite nici unei terțe părți fără a avea un temei legal/contractual sau fără înștiințarea sau acordul dumneavoastră, acolo unde este necesar.
Pentru satisfacerea cerințelor legale sau contractuale agreate cu dumneavoastră, precum și în interes legitim Banca transferă parțial sau integral datele dumneavoastră personale către destinatari, precum: Banca Națională a României, Centrală Ricului de Credit, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Organele de Investigare și Cercetare Penală la cererea acestora conform legii, precum și orice alte entități care pot solicită datele personale despre dumneavoastră sau despre operațiunile efectuate de dumneavoastră, îndreptățiți de prevederile legale; către entitățile din Grupul Patria, pentru tranzacții suspecte/suspiciuni de spălare de bani, în cazul în care sunteți și clientul respectivei entități; Visa, Mastercard, Euronet, Swift, Transfond și alte companii cu care Banca deține relații contractuale și împreună cu care va oferă serviciile aferente operațiunilor de cont curent și card bancar.
Datele prelucrate de către aceste companii sunt datele aferente operațiunilor efectuate de către dumneavoastră prin intermediul contului curent sau a cardului bancar, incluzând datele specifice cardului bancar pe care îl veți deține; orice alte persoane fizice sau juridice cu care Banca va încheia convenții pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale (Agenția Națională de Administrare Fiscală, evaluatori, notari publici, operatori Arhivă Electronică de Garanții Reale Mobiliare, dezvoltatori de servicii IT, asigurători, etc.); persoane fizice sau juridice cu care Banca deține relații contractuale și împreună cu care va oferă serviciile aferente produselor de creditare; în interesul legitim al Băncii pentru desfășurarea unei activități de creditare responsabilă, în condițiile protejării persoanelor vizate, respectării cadrului legal referitor la evaluarea bonității și la reducerea riscului de credit, precum și prevenirii utilizării sistemului financiar-bancar pentru desfășurarea unor activități contrare legii (către care transmite informațiile aferente raportului de creditare menționate mai sus) Banca transferă către Biroul de Credit datele dumneavoastră personale referitoare la identitatea, capacitatea și comportamentul dumneavoastră de plata a debitelor contractate cu Banca; în interes legitim, Banca va prelucra datele dumneavoastră personale și transferă informațiile dumneavoastră către instituțiile abilitate legal pentru recuperarea eventualelor creanțe care pot apărea din executarea contractelor; către oricare alte entități decât cele enumerate mai sus pentru care cerem și avem acordul dumneavoastră în acest sens; în scopul derulării raporturilor contractuale și a îndeplinirii obligațiilor legale, datele dumneavoastră pot fi transmise în România și în state din Uniunea Europeană și din afară Uniunii Europene, inclusiv Statele Unite ale Americii.
Banca este obligată legal să păstreze datele de identitate și evidențele secundare sau operative și înregistrările tuturor operațiunilor financiare ce decurg din derularea relației de afacere cu dumneavoastră ori a unei tranzacții ocazionale pe o perioada de minimum 5 ani de la închiderea relației de afaceri, respectiv de la realizarea tranzacției ocazionale, într-o formă corespunzătoare, inclusiv pentru a putea fi folosite că mijloace de proba în justiție. De asemenea, Banca este obligată să rețînă acordul de consultare Agenția Națională pentru Administrare Fiscală și acordul de consultare Biroul de Credit pe o perioada de minim 4 ani.
Dacă dumneavoastră decideți să încheiați relațiile de afaceri cu Banca, în sensul în care nu mai aveți calitatea de client al Băncii, datele personale care privesc identitatea dumneavoastră colectate în scopul întrării într-o relație de afacere cu Banca vor fi șterse din evidențele operaționale ale Băncii, după perioadele legale de retenție menționate mai sus. Restul datelor pe care ni le furnizați devin date anonime (nu pot fi identificate că va aparțîn) și vor putea fi utilizate de către Banca în interes legitim, inclusiv pentru dezvoltarea produselor și serviciilor Băncii, conform legii, fără a putea aduce în nici un fel atingere drepturilor și libertăților dumneavoastră.
Dacă, în baza cererii dumneavoastră și în urmă evaluărilor efectuate de către Banca, dumneavoastră nu puteți deveni clientul nostru și/sau nu puteți să obțineți un produs sau un serviciu prezent în oferta Băncii, datele personale care privesc identitatea dumneavoastră colectate în scopul întrării într-o relație de afacere cu Banca vor fi șterse din evidențele operaționale ale Băncii. Restul datelor pe care ni le furnizați devin date anonime (nu pot fi identificate că va aparțîn) și vor putea fi utilizate de către Banca în interes legitim, inclusiv pentru dezvoltarea produselor și serviciilor Băncii, conform legii, fără a putea aduce în nici un fel atingere drepturilor și libertăților dumneavoastră.
De asemenea, Banca păstrează, conform specificațiilor regulamentului privind protecția datelor personale, toate documentele colectate în scopul derulării relațiilor contractuale sau precontractuale cu dumneavoastră precum și tranzacțiile aferente în format electronic și care îi sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanța. În acest scop, un set minim de date cu privire la identitatea dumneavoastră va fi prelucrat de către Banca cu scopul unic al respectării legislației în vigoare cu privire la asigurarea evidenței, inventarierii, selectionarii, păstrării și folosirii documentelor pe care le deține.
În scopul conformării cu prevederile legale privind condițiile de creditare, precum și în temeiul interesului legitim de a încheia contracte de credit pe baza unor informații corespunzătoare și suficiente și în baza unei evaluări riguroase a capacității persoanei vizate de rambursare a creditului luând în considerare factori relevanți în conformitate cu prevederile legale, Banca păstrează date personale minime și relevante ale foștilor clienți privind comportamentul și capacitatea de rambursare a debitelor pe care aceștia le-au înregistrat față de Banca pe perioada derulării relației de afaceri, indiferent de produsul sau serviciul contractat de la Banca. Aceste date nu vor constitui un criteriu unic de aprobare sau de respingere a unui viitor credit contractat de către foștii clienți de la Banca, dar va face parte din decizia evaluări bonității clientului la dată la care acesta va dori contractarea unui nou credit de la Banca. Datele personale prelucrate în acest scop vor fi păstrate de către Banca pe o perioada nelimitată.
De asemenea, în procesul de retenție pot apărea motive legale pentru care vom fi obligați să păstrăm, să prelucrăm sau să dezvăluim datele dumneavoastră personale și după perioada menționată mai sus.
Aceste drepturi sunt recunoscute de Regulamentul 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind liberă circulație a acestor date, că și: „dreptul de acces”, „dreptul la rectificare”, „dreptul la ștergere (dreptul de a fi uitat)”, „dreptul la restricționarea prelucrării”, „dreptul la portabilitatea datelor”, „dreptul la opoziție” și „dreptul de a nu fi supus unui proces decizional individual automat”.
Reclamații
Dacă aveţi obiecţii asupra modului în care folosim datele dumneavoastră sau doriți să ne cereți să ștergem sau să restricționăm modul în care noi le folosim, va rugăm să ne contactați.
În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră au fost încălcate aveți dreptul de a depune o plângere printr-o cerere scrisă, semnată și datată, trimisă pe adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP, www.dataprotection.ro)
Contact
Ne preocupăm permanent de protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal. Ne puteți contacta pentru orice întrebări sau cerințe privind politicile și procedurile noastre de confidențialitate și protecție a datelor personale. Iată mai jos datele noastre:
Sediul real Patria Bank: Șoseaua Pipera, Nr. 42, clădirea Globalworth Plaza, Et. 7, 8 și 10, sector 2, București, România, cod poștal 020112
Ne puteți contacta și prin email sau telefon în timpul orelor de program, folosind:
Telefon: 0800 410 310
Email: datepersonale@patriabank.ro
Eventuale modificări la prezenta informare vă vor fi aduse la cunoștință de către Banca, în conformitate cu prevederile Regulamentului 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind liberă circulație a acestor date.